Jak schudnąć po ciąży 20 kg? Czy to w ogóle możliwe?

dieta

Written by:

Wiele kobiet podczas ciąży marzy o tym, żeby po porodzie znów założyć swoją ulubioną sukienkę i cieszyć się nienaganną figurą. Niestety, w wielu przypadkach po urodzeniu dziecka, sylwetka nie wraca do dawnego wyglądu, a kobieta jest zmuszona się odchudzać. Jednak, co w przypadku, gdy świeżo upieczona mama chce schudnąć, aż 20 kilogramów? Czy to w ogóle możliwe, podczas gdy całą swoją uwagę skupiamy na opiece nad noworodkiem? Oczywiście! Tylko w jaki sposób się odchudzać, żeby nie zaszkodzić sobie i dziecku? Jak schudnąć po ciąży 20 kg? Czytajcie w artykule!

Ciąża, czyli szybkie przybieranie na wadze!

Panie, które przed ciążą miały niedowagę w ciąży przytyją znacznie mniej niż te z niedowagą. Różnica może wynosić nawet 10 kilogramów. Jeżeli w ciąży odżywiamy się niezdrowo i często mamy niezdrowe zachcianki możemy przytyć sporo ponad normę. Wiele pań przyznaje się do tego, że ich waga wzrosła o 20, 25, czy nawet 30 kilogramów! W takich przypadkach potrzeba znacznie więcej czasu na powrót do dawnej sylwetki.

Wzrost wagi w ciąży jest całkowicie normalny. Odpowiadają za to między innymi zbierające się wody płodowe, rosnące dziecko, czy łączące matkę z płodem łożysko. Niemniej jednak, wiele pań tyje podczas ciąży ponad normę, ponieważ sięga po wysokokaloryczne słodycze, nie je regularnie i całkowicie rezygnuje z aktywności fizycznej. Taki styl życia sprawia, że po porodzie zostajemy z dużym problemem zbędnych kilogramów.

Tycie ud w ciąży

„Musze jeść za dwóch”. Kto nie słyszał takiego sformułowania z ust przyszłej mamy? Niestety spożywanie przez ciężarne kobiety podwójnej porcji jedzenia sprawia, że w ich ciele zaczyna odkładać się tkanka tłuszczowa, ponieważ organizm ich i dziecka nie wykazuje tak dużego zapotrzebowania energetycznego. Głównym miejscem odkładania się tłuszczu są uda, które niestety należą do tych partii ciała, z których trudno schudnąć. Warto, więc już podczas ciąży zwracać uwagę na to, w jakich miejscach się zaokrąglamy.

Dieta po porodzie?

Bezpośrednio po porodzie nasza waga od razu powinna być mniejsza niż w ciąży. Powodem jest odejście wód płodowych i urodzenie dziecka, które najczęściej waży około trzech kilogramów. Po dłuższym czasie niektóre panie samoistnie wracają do dawnej sylwetki, ale niestety w większości przypadków konieczne jest odchudzanie. W jaki sposób pozbyć się nadmiaru tłuszczu, żeby nie zaszkodzić sobie i niemowlęciu?

Kiedy zacząć odchudzanie po ciąży?

cwiczenia z pilka podczas ciazy

Przede wszystkim istotne jest, aby nie rozpocząć procesu redukcji wagi zbyt szybko, szczególnie, jeżeli kobieta planuje karmić piersią. Odchudzanie często jest wycieńczające i sprawia, że matki nie mają sił na opiekowanie się maleńkim dzieckiem, co jest niedopuszczalne. Od razu po porodzie warto zwracać uwagę na to, żeby pić duże ilości płynów i jeść regularnie. Takie zachowanie jest pierwszym krokiem ku lepszej figurze. Jeżeli chodzi o dietę i aktywność fizyczną, lepiej poczekać aż skończymy karmić piersią, lub jeżeli tego nie robimy, odczekać, co najmniej miesiąc, żeby organizm mógł się zregenerować.

Jak schudnąć po ciąży 20 kg? – tłumaczymy!

Jeżeli czujemy, że nadszedł odpowiedni moment na powrót do dawnej sylwetki możemy rozważyć kilka rozwiązań, które z pewnością nam w tym pomogą. Jednak w każdym przypadku trzeba kierować się jedną zasadą. Nigdy nie możemy odchudzać się zbyt szybko, ponieważ, takie zachowanie jest niezdrowe dla naszego organizmu, a w dodatku może skończyć się efektem jo-jo.

Karmienie piersią – najlepszy sposób na utratę kilogramów?

Jeżeli kobieta przed ciążą była zawsze szczupła nie powinna mieć większych kłopotów z powrotem do dawnej wagi. Szczególnie, jeżeli zdecydowała się na karmienie piersią. To zdecydowanie najbardziej naturalna metoda na pozbycie się zbędnych kilogramów po porodzie. Młode matki nie muszą stosować diety odchudzającej, ani szukać wolnego czasu na ćwiczenia. Karmienie piersią sprawia, że już po kilku miesiącach sylwetka kobiety wraca do normy.

Co ciekawe, podczas karmienia niemowlęcia, matka traci aż 500 kalorii dziennie, czyli tyle, ile człowiek spala podczas godzinnej jazdy na rowerze. Bardzo często okazuje się, że podawanie pokarmu z piersi matki jest nie tylko najzdrowszym rozwiązaniem dla dziecka, ale i korzystnym dla samej mamy.

Dieta odchudzająca po ciąży

Praktycznie zawsze, jeżeli chcemy stracić zbędną tkankę tłuszczową musimy zmienić swoje nawyki żywieniowe. W żadnym przypadku po porodzie nie należy stosować głodówki i wycieńczających diet, ponieważ opieka nad małym dzieckiem pochłania wiele energii, którą musimy uzupełniać wraz z pełnowartościowymi posiłkami. Poniżej przedstawiamy kilka zasad żywieniowych, których warto się trzymać, żebyśmy mogli skutecznie schudnąć, nawet kilkanaście kilogramów.

  • Ograniczajmy do minimum spożywane słodycze i cukier – taka zasada jest podstawą większości diet odchudzających, ale bez jej przestrzegania możemy tylko pomarzyć o powrocie do dawnej sylwetki. Po słodkościach mamy większy apetyt i problemy z prawidłowym trawieniem, co bezpośrednio przekłada się na wzrost wagi.
  • Jedzmy dużo owoców – to świetny sposób na dostarczenie do organizmu witamin i zaspokojenie potrzeby zjedzenia czegoś słodkiego. Ze spokojem możemy sięgać po truskawki, czy kwaśne jabłka.
  • Pijmy dużo niegazowanej wody mineralnej – jest niezbędna w procesach przemiany materii, a także pomaga usunąć z organizmu substancje toksyczne. Najlepiej wypijać ponad 2 litry, niezbyt zimnej wody.
  • Nie sięgajmy po chipsy i inne przekąski, które zawierają mnóstwo soli i tłuszczu. Nawet zwykłe słone paluszki mają mnóstwo kalorii. Zamiast nich warto sięgać po krojone warzywa z lekkim dipem, albo suszone owoce.
  • Nie jedzmy tłustych potraw – spożywany tłuszcz bardzo szybko odkłada się w naszym organizmie, przez co posiadamy nieestetyczny cellulit, czy wystające boczki. Łatwo z niego zrezygnować. Wystarczy sięgać po chude mięso, które można grillować bez dodatku oleju, lub ugotować na parze.
  • Sięgajmy po ciemne pieczywo, dzięki temu będziemy jeść znacznie mniej. Chleb pszenny ma to do siebie, że pobudza apetyt, przez co na śniadanie zamiast dwóch kanapek, jemy cztery. Żytnie pieczywo szybko zaspokaja głód i jest trawione w naszym żołądku przez długi czas, przez co nie czujemy się głodni.
  • Spożywajmy produkty bogate w błonnik, który reguluje pracę jelit, dzięki czemu wspomaga odchudzanie. Znajdziemy go w produktach pełnoziarnistych, kaszach, otrębach, oraz w owocach i warzywach.
  • Kolacje jedzmy najpóźniej trzy godziny przed snem. W ten sposób zapobiegniemy odkładaniu się tkanki tłuszczowej przez noc, a rano obudzimy się wyspani i pełni energii.

Ćwiczenia

Jak schudnąć z ud po ciąży? To pytanie zadaje sobie niejedna kobieta. Niestety, sama dieta bardzo często nie wystarcza. Właśnie wtedy powinniśmy zacząć się więcej ruszać. Nic nie modeluje sylwetki tak dobrze, jak aktywność fizyczna. Jednak kobiety, które urodziły dziecko poprzez cesarskie ciecie, przed rozpoczęciem treningów powinny koniecznie skonsultować się z lekarzem. Rana pooperacyjna jest dość duża, zatem zbyt wczesny i intensywny wysiłek może mieć negatywny wpływ na proces jej gojenia.

Jeżeli stosujemy dietę nie ma potrzeby abyśmy chodzili codziennie na siłownię, ponieważ nie musimy spalać dużej ilości kalorii. Wtedy z pewnością wystarczą długie i energiczne spacery z dzieckiem w wózku, czy wyjście kilka razy w tygodniu na godzinną przejażdżkę rowerową. Z pozoru banalne zachowania pomagają w utracie kilogramów. Już po 2-3 tygodniach można zauważyć widoczną poprawę w swoim wyglądzie.

Kobiety, które niezdecydowany się na zastosowanie diety odchudzającej muszą liczyć się z tym, że żeby schudnąć 20 kilogramów, muszą poddać się intensywnym treningom. Swoją przygodę z aktywnością fizyczną po porodzie warto zacząć od kilkukilometrowych marszów, lub porannego biegania. Jeżeli organizm świeżo upieczonej mamy przyzwyczai się do aktywności, ta może rozpocząć bardziej zaawansowane treningi.

W przypadku, gdy decydujemy się na trenowanie w domu, warto zainwestować w matę do ćwiczeń i obciążenie. Wykonywanie popularnych przysiadów z hantlami w dłoniach jest niezwykle męczące i szybko przynosi efekty. Ostatnio bardzo popularne stało się trenowanie z blogerkami sportowymi, które w swoich filmikach motywują kobiety do ćwiczeń i pokazują im, w jaki sposób ćwiczyć. Być może na początku warto się nimi inspirować.

Jak po ciąży zgubić brzuch i boczki? – najlepsze ćwiczenia!

kobieta w ciazy

Młode mamy, które mają problem z nadmiarem tłuszczu w okolicach brzucha powinny wykonywać ćwiczenia, które skupiają się właśnie na tej partii ciała. Nie ukrywajmy, pozbycie się tkanki tłuszczowej z okolicy ud jest dość czasochłonne. Może potrwać nawet 3 miesiące, ale jak najbardziej jest możliwe. Wystarczy tylko cierpliwość i systematyczność.

Jednym z ćwiczeń, które dobrze modeluje brzuch są skłony. Mogą być wykonywane na wiele sposobów i nie wymagają użycia profesjonalnego sprzętu. Aby je wykonać musimy stanąć w rozkroku, a następnie schylać się w przód, pamiętając przy tym, żeby nie zginać kolan. Na początek wystarczy 20 powtórzeń, z czasem zwiększajmy serię o kolejnych 20 skłonów.

Bardzo znanym ćwiczeniem na mięśnie brzucha są brzuszki. Warto jednak je urozmaicić. W tym celu, możemy wykonywać ćwiczenie trzymając w rękach ciężarek, lub pokusić się o tak zwane skrętoskłony. Polegają one na tym, że podczas unoszenia się, raz dotykamy prawym łokciem lewego kolana, a za drugim podejściem – lewym łokciem, prawego kolana. Najlepiej regularnie realizować kilka serii po 30 powtórzeń.

Jeżeli po wykonywaniu tego typu ćwiczeń nie zauważymy poprawy w swoim wyglądzie, konieczne może okazać się skorzystanie z porad profesjonalnego trenera. On z pewnością podpowie, jakie ćwiczenia będą nas najlepsze i poradzi nam jak często i w jaki sposób, mamy je wykonywać.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *